Over Hoffmann Fiscaal Advies

Nederbelgentraject

Hoffmann Fiscaal Advies is halverwege 2010 opgericht door Gunther Hoffmann: “Ik ben in 1994 afgestudeerd in Fiscale en Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg en heb daarna ervaring opgedaan bij meerdere grote en gerenommeerde belastingadvies- en accountantskantoren. Ik voelde me echter steeds minder goed bij deze werkwijze daar en kwam naar mijn idee te weinig toe aan de inhoudelijke kant van het werk.”

Eigen kantoor

“Om behalve aanspreekpunt van de cliënt ook zelf in een dossier te duiken, heb ik het roer omgegooid en ben ik zelf een kantoor opgestart. Hier kan ik m’n cliënten optimaal laten profiteren van mijn gedegen kennis, vooral op het gebied van het Nederbelgentraject. Cliënten weten mij nog steeds te vinden en het gaat goed met het kantoor. Ze waarderen mijn gedurfde overstap en stappen daadwerkelijk over naar Hoffmann Fiscaal Advies. Hier kunnen ze rekenen op grote inzet en betrokkenheid, echte aandacht en zelfs een zekere zorgzaamheid. Een eigen kantoor geeft me heel veel positieve energie en motiveert me enorm. Ik geniet en dat zorgt ervoor, dat ik mijn cliënten nog beter kan adviseren.”

Efficiënten werkwijze

“Een eigen kantoor maakt dus dat ik zelf weer echt in een dossier kan duiken. Daarnaast kan ik efficiënter werken dan de grotere kantoren doen. Daar krijgt de cliënt met meerdere adviseurs te maken, die ieder hun eigen uren in rekening brengen en waar de cliënt ook betaalt voor de interne overdracht aan mensen waarvan de betrokkenheid niet wordt gevoeld. Bij Hoffmann Fiscaal Advies is het aanspreekpunt dezelfde persoon als degene die het volledige dossier behandelt en van haver tot gort kent. Dit werkt uiterst efficiënt en zorgt voor een lagere rekening”.

Transparant

Onafhankelijkheid is bij Hoffmann Fiscaal Advies geen loze kreet, maar realiteit omdat er geen binding is met andere partijen zoals makelaars, banken en verzekeringskantoren. Verder is er slechts sprake van advies: er worden geen hypotheken en/of verzekeringen verkocht. “Zodoende is het advies volstrekt onafhankelijk. Wat u waarschijnlijk ook aanspreekt is dat er volledig transparant gewerkt wordt: cliënten weten vooraf waar ze aan toe zij.”

Omvang werkzaamheden

“Iedere cliënt bepaalt uiteraard zelf hoe veelomvattend mijn werkzaamheden zijn. Dat kan variëren van vrij beperkt met bijvoorbeeld alleen een advies tot zeer uitvoerig, waarbij ik naast het advies ook de uitvoering op me neem. De cliënt hoeft dan alleen nog maar –altijd in goed onderling overleg- een handtekening te zetten onder de benodigde stukken. En voor de duidelijkheid: ik adviseer alleen maar trajecten, waarvan ik weet en veelal ook zelf de ervaring heb, dat ze uitgevoerd kunnen worden. Zodoende kan dit goed en snel.”

 

Uitgebreid en uitgebalanceerd netwerk

Bij één adviseur hoort een zeer uitgebreid netwerk van notarissen, banken, accountants, vermogensbeheerders en andere advieskantoren in binnen- en buitenland. “Ik investeer continu veel tijd in gesprekken met mensen in mijn netwerk: om mijn kennis en ervaring bekend te maken en mijn netwerk uit te breiden, maar ook diverser te maken. Zo weet iedereen dat ik echt iets anders te bieden heb dan een accountantskantoor qua begeleiding en tarief.”

 

Juist niet kwetsbaar

“Dat een klein kantoor kwetsbaarder zou zijn dan een kantoor waar veel mensen werken, is een misverstand. Ik heb juist ervaren dat grotere kantoren geslotener zijn en vooral intern gericht bezig zijn. Nu trek ik er actief op uit om te sparren met mensen uit mijn netwerk. Soms doen we dat over algemene onderwerpen in ons vakgebied, maar ook over problemen waar een ander wellicht meer vanaf weet of bij het opstellen van een advies. En als een deel van een opdracht beter bij iemand uit mijn netwerk past, dan schakel ik deze in. Het gaat er immers om de cliënt zo goed mogelijk te bedienen.

 

Administratietiekantoor Lemmers

“Eén specifieke relatie wil ik eruit lichten. Hoffmann Fiscaal Advies zit samen met Administratiekantoor Lemmers (www.aklemmers.nl) onder één dak. Dit kantoor bestaat al sinds 2004 en verzorgt bijvoorbeeld administraties en stelt jaarrekeningen op. Onze werkzaamheden vullen elkaar regelmatig aan, zodat we cliënten optimaal kunnen bedienen, tegen aanzienlijk lagere kosten dan ze vaak gewend zijn.”

 

Permanente educatie

“Dankzij het op de juiste wijze samenstellen én gebruiken van dit steeds gevarieerdere netwerk, kan ik mijn cliënten dus veel beter van dienst dan toen ik nog op zo’n groot kantoor werkte. Mijn lidmaatschap van de grootste beroepsvereniging van belastingadviseurs in Nederland, het Register Belastingadviseurs, helpt hierbij eveneens. Bovendien biedt een dergelijke vereniging vele voordelen die de cliënt ten goede komen. Denk maar aan de permanente educatie, waardoor ik op de hoogte ben en blijf van de nieuwste wetgeving. Ook volg ik regelmatig opleidingen en cursussen in Nederland en België, op hogescholen en universiteiten. Ik doe er dus alles aan om helemaal up-to-date te zijn”.